2012. december 14., péntek

Sonka karácsonyra

Nyakunkon a karácsony. Itt is feldíszítették a várost, persze ausztrál stílusban. Nem kell nagy attrakcióra gondolni. Pár béna világító műanyag csillagot fellógattak az utcák fölé és a város City Square nevű terét átnevezték Christmas Square-re. Itt felépítettek egy mini labirintust sövényből, kiállítottak pár angol stílusú nagy műanyag babát (ilyen öltözetű katonákat utoljára Londonban láttam) és felállítottak egy nagy plasztik fenyőfát.

Fura, mert a Mikulást itt senki nem úgy ismeri, ahogy mi Magyarországon. Egyedül a lengyel srácnak ugrott be valami homályos iskolai emlék a december 6-áról. Azt mondta, hogy kisiskolás korában minden diáknak meg kellett ajándékoznia valamelyik osztálytársát egy kis ajándékkal. De amikor meséltem az osztályban, hogy Magyarországon megajándékozzuk egymást kis finom édességcsomagokkal, csak néztek. A legfurábban akkor kerekedett el az osztálytársaimnak a szeme, amikor mondtam nekik, hogy az édességeket a cipőbe dugjuk bele :-)

Pedig szerintem ez egy jó kis szokás  :-)

Itthon én is kaptam csokit Katától. Mikulás napján Kata vitt is az iskolába egy zacskó kis mikulást :-)

Szóval a lengyel srácon kívül a többieknek semmit nem mond a december 6-ai Mikulás.

A karácsonyi utcai díszítés itt így néz ki:





A Christmas Square a bábukkal és a plasztik fenyővel hó nélkül, napsütésben:





A városi bevásárlóközpontok is sokkal visszafogottabban vannak itt feldíszítve:



És az üzletek kirakatait itt nem nagyon szokás feldíszíteni, bár a MYER áruház három kirakatot is feldíszített a belvárosban:



Esténként a városháza épületére mindenféle színes fényeket vetítenek ki. Néha talán még túlzásba is viszik ezeket a színeket:



Ilyen az, ha az ausztrálok túlzásba esnek. Hogy ez giccses-e vagy nem, döntsétek el ti :-)


A legfurábbat a végére hagytam. Hogy milyen az, amikor a Mikulás szörfdeszkán hozza a karácsonyi sonkát? Vicces :-) Nézzétek meg ti is:





1 megjegyzés :

  1. Egyesult Allamokban szeretik meg igy kidisziteni a hazakat. Aussiek angol es amerikai kultura kozott talaljak meg a sajat elkepzeleseiket. Pisti

    VálaszTörlés