2013. augusztus 9., péntek

Iroda

Sziasztok,

Egymás után ez már a harmadik poszt lesz az ausztráliai munkakörülményekről, és remélem Natália is olvassa ezeket a bejegyzéseket :-)

Ma az irodai körülményekről fogok nektek írni. Bemelegítésnek annyit elárulok, hogy európai szemmel nézve itt nagyon fura irodák (is) vannak. A sarokban lévő kép például egy starter cég tárgyalóterme gázcsőből készített művészi lámpával :-)

A vízumhelyzetem miatt én leginkább starter cégekkel kerültem kapcsolatba. Ezek olyan cégek, amelyek nemrég alapítódtak és vagy nincs még rendes, kiszámítható havi jövedelmük, vagy ha van, akkor az még minimális. Persze a nagy cégek irodái nem térnek el semmiben az európai társaikétól.

Én most a starter cégekről fogok írni nektek, mert ezeket ismerem itt.

Ezek a kiscsiknek nem is mondható cégek 5-10 emberrel dolgoznak, ami nem is olyan kis szám. 5-10 munkavállalóval a cég nem mondható "magánvállalkozásnak" :-) A dolgozók között van mindenféle. Például a munkahelyemen nemrég tudtam meg, hogy az egyik thai lány volunteer munkás. Nem kap fizetést, és csak azért dolgozik itt, hogy legyen ausztrál munkahelyi referenciája, amit aztán majd beírhat az önéletrajzába később (a közmunkáról ebben a postban már írtam nektek). Ezeknél a starter cégeknél a belépő új munkavállalóval aláíratnak egy "independent contract"-ot, amiben rögzítik, hogy a munkaadó (nem Te!) mikor mondhat fel neked, hol kell megjelenni munkára, kapsz-e munkaeszközt, vagy magadnak kell azt hozni, van-e bónusz fizetés, mennnyi időre kaptál munkát és a legfontosabb, hogy nem beszélhetsz senkinek x évig arról, amin itt dolgozol.

A starter cégek hihetetlen dinamikusak, bürokráciamentesek és innovatívak. Az elvégzendő munkára koncentrálnak, nem terveznek 3 évre előre stratégiákat és csak annyi word, excel és power point fájlt gyártanak, amennyi éppen szükséges. Még a cég könyvelése sem olyan bonyolult.

Amióta ilyen helyen dolgozok, azóta jobbnál-jobb ötleteim vannak, de komolyan :-) Fura, de még a volunteer munkások is dolgoznak, mint a "kisangyal", pedig nem kapnak fizetést. A cégtulajdonos akár kínai vagy ausztrál is lehet, és 25 éves, vagy 40 körüli, és barátságosak mint én  :-)))))

Ezek a cégek próbálják minimalizálni a kiadásaikat, ezért felesleges dolgokra nem igen költenek. Például a fűtés is egy ilyen dolog. Bár ez nem az ő hibájuk, hanem Ausztráliáé :-) Én majd' meg fagyok az irodában, mert itt nem terveztek és nem is kiviteleznek sem fűtést, sem szigetelést a házakra, és aki már itt él 2-3 éve, annak egy idő után eszébe sem jut, hogy hideg van télen (10-15 fok). Persze amikor mondom, hogy elcseszett hideg van az irodában, akkor hoznak egy levegő fújós melegítőt, és nem értik mi a f..sz bajom van, hisz tök jó a hőmérséklet az épületben. Szóval nem direkt csinálják ezt :-) Ilyenek és kész :-)

Iroda. Itt sok starter cég csinálja azt, hogy heti egyszer-kétszer összehívja az otthonról dolgozó kollégákat egy kávézóba. Ilyenkor a cég elfoglal egy nagyobb sarkot egy kényelmes kávézóban. Összehúznak pár asztalt és fotelt, használják a kávézó ingyenes wi-fi kapcsolatát, és dolgoznak. Így nem kell irodát bérelni :-) És ez is működik itt.

Ha már kicsit jobban megy a cégnek, akkor lassan szükség van fehér nagy táblára, ahol rajzolgatni lehet, meg néha kivetítőre is. Ilyenkor a helyi könyvtár szolgáltatását veszik igénybe. Fél napra kibérelnek egy mindennel tökéletesen felszerelt tárgyalótermet és azt használják. Fura, hogy otthon Magyarországon ilyen könyvtári szolgáltatással nem találkoztam.

Aztán ha már jön az első bevétel, akkor a starter cég keres egy bazi nagy légterű irodát. Könnyű ilyeneket errefelé találni. A belvárostól 15 perc villamosozásra sok ilyen van.

Ezek az irodák egész nagyok, nem kell számolgatni az egy főre jutó négyzetméter nagyságát :-)

Az "én" starter cégem (ahol dolgozom) ilyen irodát használ:


Először fura volt a nagy belmagasság, a nagy légtér, a nagy terek, de rá kellet jönnöm, hogy ez nagyon-nagyon jó munkakörnyezet. Van tér körülötted, nem nyomnak össze a falak, és ha dolgozni akarsz, félre tudsz vonulni az asztalodhoz, ahol nem zavarnak. De ha beszélgetni akarsz, akkor nem kell lemenni a "büfébe", mert a büfé ott van az irodában :-) Iszonyat jó munkakörnyezet. Nekem tetszik! És valamitől ezeknek az irodáknak nem olyan komor a hangulata.

A spórolás, amit fentebb említettem, természetesen a munkaeszközökre nem terjed ki. Egy közeli fotó az íróasztalokról:


Mindenhol Apple Mac gépek vannak és mindenhol a legnagyobb Apple Monitor. Össze sem mertem számolni, hogy mennyi dollárba kerül egy ilyen munkahely. Apple Monitor, Apple Notebook, Apple egér, Apple billentyűzet. Alma reggelire, ebédre és vacsorára. Ez az egészséges élet titka :-)

Ha hazamegyek, akkor nem is nagyon van kedvem kinyitni az én a jó kis tömzsi HP notebookomat :-) Mert ezek az Apple cuccok tényleg nagyon jók. És nagyon drágák :-(

A Nokia 6301-es nem internet kompatibilis telefonommal és a HP notebookommal olyan vagyok itt mint a dinoszaurusz :-) De nem bántom a jó kis kütyüjeimet. A telefonomat 5 naponta kell tölteni és a HP notebookomon mindent meg tudok csinálni amit csak akarok az Ubuntu Linux-al, ingyen szoftverekkel :-) De azért ez az Apple notebook iszonyat jó...

Büfé sarok az irodában:



Az óriási, fehér falfelületeket pedig élénk, aktív színű saját témákat feldolgozó graffitikkel teszik érdekesebbé. Alkot a művész:



A kész mű olyan nagy lett, hogy egyben nem is tudtam lefényképezni a kis fényképezőgépemmel. De azért az életérzést remélem ezekkel a kis képekkel is át tudom adni nektek:


"Festés" előtt:


Festés után:


Oh My God! :-)

Szép napot nektek otthon. Élvezzétek a jó kis meleget. Itt most nagyon hideg van :-(



2 megjegyzés :

  1. Ez érdekes kis cikk volt:)
    Nekem nagyon tetszik a hangulata a cégnek ahol dolgozol! szupcsi:)!
    üdv.
    Natália:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ja igen,ha észreveszem hogy van új bejegyzés, naná hogy olvasom!:)
      Natália

      Törlés